divendres, 11 de setembre del 2015

ACTIVITATS INICIALS DEL CURS 2015-16

BENVINGUTS AL BLOG DE VALENCIÀ DE 2n d'ESO!

Aquest serà el vostre llibre digital on trobareu tots els continguts i les activitats que realitzarem durant el curs i que vosaltres anireu fent en el vostre blog personal i quadern de classe

QUÈ TREBALLAREM I COM HO FAREM

METODOLOGIA
Anirem a l’aula d’informàtica sempre que siga possible i utilitzarem el blog del curs per seguir les activitats i els projectes que cal fer. A més, portareu a classe un quadern per a la matèria i elaborareu el vostre propi llibre electrònic obrint un blog personal on s’inclouran tot els treballs acabats durant el curs.  

ATENCIÓ: Qui no utilitze correctament l'ordinador per a treballar es dedicarà només a fer les activitats del llibre de text en el seu quadern de paper.

PROJECTES


Per grups i individualment participareu en l’elaboració dels següents projectes:

·       Caixes de vida: portareu a classe una caixa personal que continga 10 objectes i fotos que represente una cosa especial en la vostra vida i explicareu el seu significat. Els fareu una foto i els incloureu al vostre blog amb la presentació corresponent de cada objecte. Cada objecte ben presentat es contarà en 1 punt per  a la nota. Escoltareu els que presenten els vostres companys i triareu un objecte de cadascú que us haja cridat l’atenció i explicareu perquè.

·       Llibre de la vida: escriureu el llibre de la vostra vida amb tot allò d’especial que us ha passat a vosaltres i a la gent del vostre entorn. Incloureu fotos o il·lustracions per completar visualment al informació.  Seguireu aquest ordre:

1.      records de la infantesa,
2.      descripció de fotografies vostres que representen moments especials,
3.      narració d'un moment inoblidable i d'un altre que us agradaria oblidar,
4.      article d’opinió sobre experiències interculturals que heu viscut,
5.   entrevista amb un familiar sobre algun moment històric viscut i sobre com era l'ensenyament del valencià quan anava a l'escola i altres diferències amb l'escola actual,
6.     narració d’una història o llegenda tradicional que hàgeu escoltat del vostre poble o de la vostra família, escriure una antologia de les recollides
7.      explicació del tema d'una cançó que us agrade i audició a classe,
8.      selecció d'una pel·lícula que recordeu especialment i recomanaríeu, presentació del tràiler de la pel·lícula a classe
9.     selecció d'una imatge que us agrade especialment, il·lustració, pintura o fotografia, i descripció,
10.  presentació del vostre personatge favorit, real i de ficció,
11.   assaig sobre les pors que teniu i com les heu anat superant o no i sobre quines coses us fan enfadar i què feu per superar-ho,
12.   poema a l'amistat, a la família o a una persona estimada,
13.   carta a un professor per explicar-li el que us ha aportat el seu mestratge i el que us ha decebut.
·       Booktràiler: vídeo sobre les obres llegides o també una fotonovel·la, un còmic o un relat il·lustrat.
·        Vídeo-recepta i llibre de receptes, preparació i tast dels plats.
·        Videoling sobre qüestions gramaticals que calga revisar.
·        Kamishibai o teatre de paper, dramatització d’una obra teatral.
·        Anunci-denúncia i participació en el periòdic i la ràdio de l’institut.

CRITERIS D'AVALUACIÓ 

 Els aspectes que tindrem en compte per tal d'avaluar el rendiment acadèmic són els següents:
-  Exàmens dels continguts treballats. El seu valor serà de 5 punts sobre la nota global.
-  Exposicions orals: Cada alumne haurà de fer una breu exposició oral (10' aprox.) en cada avaluació. Es pretén que l'alumne practique l'expressió oral i que la vaja perfeccionant. Aquesta exposició tindrà un valor d'1 punt sobre la nota.
-  Lectures: S'ha de fer, com a mínim, una lectura per avaluació. De la lectura es farà un control oral i escrit. Aquest apartat tindrà valor de 2 punts sobre la nota.
- Actitud i llibreta/blog: entenem per actitud la participació, l'aprofitament de la classe, l'atenció a les explicacions, la col·laboració en la correcció d'exercicis, el compliment de les obligacions manades per a casa, la realització de les diferents activitats que es proposen, portar al dia el quadern o blog, l’assistència, la participació a classe i el treball col·laboratiu. Aquest apartat tindrà valor de 2 punts.
Recuperació: L'avaluació és contínua, excepte en les lectures i en el treball. Per tant, no hi ha recuperació dels exàmens d'avaluació. 
                                                                                                         





 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada