BENVINGUTS AL BLOG DE VALENCIÀ DE 2n d'ESO!
Aquest serà el vostre llibre digital
on trobareu tots els continguts i les activitats que realitzarem durant
el curs i que vosaltres anireu fent en el vostre blog personal i
quadern de classe
QUÈ TREBALLAREM I COM HO FAREM
METODOLOGIA
Anirem a l’aula
d’informàtica sempre que siga possible i utilitzarem el blog del curs per seguir
les activitats i els projectes que cal fer. A més, portareu a
classe un quadern per a la matèria i elaborareu el vostre propi llibre electrònic obrint
un blog personal on s’inclouran tot
els treballs acabats durant el curs.
ATENCIÓ: Qui no utilitze correctament l'ordinador per a treballar es dedicarà només a fer les activitats del llibre de text en el seu quadern de paper. PROJECTES
Per grups i individualment participareu en l’elaboració
dels següents projectes:
· Caixes de vida: portareu a classe una
caixa personal que continga 10 objectes i fotos que represente una cosa
especial en la vostra vida i explicareu el seu significat. Els fareu una foto i
els incloureu al vostre blog amb la presentació corresponent de cada objecte.
Cada objecte ben presentat es contarà en 1 punt per a la nota. Escoltareu els que presenten els
vostres companys i triareu un objecte de cadascú que us haja cridat l’atenció i
explicareu perquè.
· Llibre de la vida: escriureu el llibre de la vostra vida amb tot allò d’especial que us ha
passat a vosaltres i a la gent del
vostre entorn. Incloureu fotos o il·lustracions per completar visualment al informació. Seguireu aquest ordre:
1. records de la infantesa,
2. descripció de
fotografies vostres que representen moments especials,
3. narració d'un moment
inoblidable i d'un altre que us agradaria oblidar,
4. article
d’opinió sobre experiències interculturals que
heu viscut,
5. entrevista
amb un familiar sobre algun moment històric
viscut i sobre com era l'ensenyament del valencià
quan anava a l'escola i altres diferències amb l'escola actual,
6. narració d’una història o
llegenda tradicional que hàgeu
escoltat del vostre poble o de la vostra família, escriure una antologia de les recollides
7. explicació
del tema d'una cançó que us agrade i audició
a classe,
8. selecció
d'una pel·lícula que recordeu especialment i recomanaríeu, presentació del tràiler de la
pel·lícula a classe
9. selecció d'una imatge
que us agrade especialment, il·lustració, pintura o fotografia, i descripció,
10. presentació del vostre personatge
favorit, real i de ficció,
11. assaig sobre
les pors que teniu i com les heu anat
superant o no i sobre quines coses us fan enfadar
i què feu per superar-ho,
12. poema a l'amistat, a la família o a una persona
estimada,
13. carta a un professor per explicar-li el que us ha
aportat el seu mestratge i el que us ha decebut.
· Booktràiler: vídeo sobre les obres
llegides o també una fotonovel·la, un còmic o un
relat il·lustrat.
· Vídeo-recepta i llibre de receptes,
preparació i tast dels plats.
· Videoling sobre
qüestions gramaticals que calga revisar.
· Kamishibai o teatre de paper,
dramatització d’una obra teatral.
· Anunci-denúncia i
participació en el periòdic i la ràdio de
l’institut.
CRITERIS D'AVALUACIÓ
Els aspectes que tindrem en compte per tal d'avaluar el rendiment acadèmic són els següents:
Els aspectes que tindrem en compte per tal d'avaluar el rendiment acadèmic són els següents:
- Exàmens dels continguts treballats. El seu valor serà de 5 punts sobre
la nota global.
- Exposicions orals: Cada alumne haurà de fer una breu
exposició oral (10' aprox.) en cada avaluació. Es pretén que l'alumne practique
l'expressió oral i que la vaja
perfeccionant. Aquesta exposició tindrà un valor d'1 punt sobre la nota.
- Lectures: S'ha de fer, com a mínim, una lectura per
avaluació. De la lectura es farà un control oral i escrit. Aquest apartat tindrà valor de 2 punts sobre
la nota.
- Actitud i llibreta/blog: entenem per actitud
la participació, l'aprofitament de la classe, l'atenció
a les explicacions, la col·laboració en la correcció d'exercicis, el compliment de les obligacions
manades per a casa, la realització de les diferents activitats que es proposen, portar al dia el quadern o blog, l’assistència,
la participació a classe i el treball col·laboratiu. Aquest apartat tindrà valor de 2 punts.
Recuperació: L'avaluació és contínua, excepte
en les lectures i en el treball. Per tant, no hi ha recuperació dels exàmens d'avaluació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada